Mega „projekt stoljeća“ modernizacije tramvajske pruge u Osijeku opet zaustavljen zbog ponavljanja loše izvedenih radova

AFERA  TRAMVAJSKA PRUGA

Osijek, 25. lipnja 2025.


Rupe u asfaltu u centru Osijeka:

Nedavno obnovljena cesta ponovno se sanira, građani ogorčeni


Modernizacija tramvajske infrastrukture u Osijeku "mega projekt stoljeća" vrijedan 45 milijuna eura uz uvjet deset novih niskopodnih tramvaja opet zaustavljen je zbog ponavljanja loše izvedenih radova. Ovoga puta u Strossmayerovoj ulici u duljini od 950 metara.


VIDEO: GRAĐANI ŠOKIRANI / Rupe u asfaltu u centru Osijeka: Nedavno obnovljena cesta ponovno se sanira, građani ogorčeni na poveznici

https://d20lr2ntorbqvd.cloudfront.net/68c527c4-de1d-40ac-a1fd-17419cbe0765/original 

Osijek je grad prvog hrvatskoj tramvaja, a tramvajski promet ove godine slavi i veliki jubilej, svoj 140. rođendan. Tramvajski promet odvijao se čak i u složenim uvjetima granatiranja tijekom Domovinskog rata, no sada je je već više od dvije godine gotovo potpuno obustavljen.


Najava modernizacije prometne infrastrukture Osijeka koja će potpuno promijeniti lice grada sve više dobiva neslavni epilog. Osim što se pruga iz zasebnih traka premješta u kolničke ili se dio Strossmayerove avenije pretvara u parkiralište građani su zatečeni, razočarani i ogorčeni novim loše izvedenim radovima na u istoj ulici i ponovnim zatvaranjem i ograničavanjem normalnog prometovanja.


Ova djelomična rekonstrukcija tramvajske mreže, koja traje već više dvije godine kod građana je izazvala brojne kontraverze i različite komentare. No, prije svega stanovnici gradske četvrti Retfala i mjesnih odbora Višnjevac i Josipovac s pravom su revoltirani jer se kraj radova još ne nazire pa su primorani koristiti autobuse i presjedati na trgu Ante Starčevića na tramvaj ili koristiti taxi službu, kako bi mogli stići u KBC Osijek ili do Donjeg grada.

Ovakvi epski i neusklađeni radovi na rekonstrukciji pruge u Europskoj aveniji, Vinkovačkoj i Strossmayerovoj ulici, istovremeno s obnovom kanalizacijske mreže u Gundulićevoj, doveli su do prometnog kolapsa i potpunog paraliziranja prometa.


No, ovih dana građani su još jednom šokirani jer je nakon završetka iste modernizacije tramvajske pruge dio najprometnije gradske prometnice Strossmayerove ulice ponovo zatvoren. Nakon popravaka i ponavljanja na svim trasama (posebno višestrukih u Županijskoj ulici) zbog pukotina i oštećenja asfalta, sada je djelomično zatvorena i „novo obnovljena“ ulica.


Grad Osijek ima odbor i stručnjake koji su sve proučili i uočili niz manjkavosti

Gradonačelnik Osijeka Ivan Radić novinarima je izjavio:

  „Nažalost, nalazimo se u Strossmayerovoj ulici i pred nama su uočeni nedostaci u izvedenim radovima obnove tramvajske infrastrukture. Nadzorni inženjer je naložio još prošle godine da se nedostaci otklone, a izvođač sada ide u sanaciju. Sva je odgovornost na izvođaču i za projektiranje i izvođenje“, dodajući kako „Grad Osijek ima odbor i stručnjake koji su sve proučili i uočili niz manjkavosti“…


„Debljina asfaltnog sloja od 5 centimetara nije dovoljna, smjesa nije imala dovoljna svojstva. Tu su bile greške u projektiranju, greške u izvođenju… Uočili smo i nedovoljno dobro izvedene radove oborinske odvodnje. Po srijedi je 975 metara habajućeg asfalta, od Trga do Rokove crkve, a koji se sada moraju napraviti ponovno“ nastavio je gradonačelnik Osijeka Ivan Radić

„ Ova me situacija i žalosti i ljuti. Nemam nikakvu odgovornost spram radova, ali imam odgovornost štititi interese Osijeka i građana Osijeka. Ne želim da se rade stvari kao prije pa da imamo kasnije problema s tim. Vidjeli ste kako je završila cesta u Višnjevcu, koju ćemo ponovno morati graditi zbog drugih – nizao je.

Radovi će trajati do kraja kolovoza, procjenjuje gradonačelnik Osijeka Ivan Radić. Gradonačelnik ne zna koliko će izvođača stajati ponavljanje radova, ali dodaje da je uskraćeno plaćanje izvođaču oko 450.000 eura u zadnjoj ‘tranši’.

„Nemam drugo što učiniti nego naložiti da se radovi ponove. To je jedina opcija s kojom štitim interese građana Osijeka, izražavajući mogućnost da manjkavosti ima i drugdje“. – zaključio je Radić.


Ove izjave izazvale su niz negativnih reakcija na društvenim mrežama, no nitko nigdje ne spominje tvrtku koja je sa podizvođačima nekvalitetno izvela radove, a koje je sufinancirano europskim sredstvima.


Swietelsky je izabrani izvođač obnove pruge


Doznajemo kako se radi o međunarodnoj tvrtki Swietelsky, koja gradi pruge po cijeloj Europi. Ugovor o modernizaciji javnog gradskog prijevoza u rujnu 2021. godine potpisali su GPP Osijek i tvrtka Swietelsky d.o.o. kao odabrani izvođač.


No, građani se opravdano pitaju kako je moguće završiti radove i nakon toga utvrditi manjkavosti u izvedbi, gdje je bio nadzor i postoje li uopće nadzorni inženjeri i gdje je i njihova odgovornost.


Nevjerojatno je kako gradonačelnik Osijeka, koji je i sam građevinski inženjer, a posebno što grad po njegovim riječima ima „odbor i stručnjake“, nije reagirao još tijekom izvođenja radova, zaustavljanjem radova i nalogom popravka, a ne tek sada kada su se pojavila sve veća oštećenja na novouređenom kolniku, čak i prije jesenskih kiša i/ili smrzavanja kolnika, uz ponovo ometanje i usporavanje prometovanja u gradu i nesnosne gužve.  


Kako se ovdje evidentno radi o značajnim propustima na donjem nosivom sloju kolničke konstrukcije iznad posteljice, koja se manifestirala pucanjem habajućeg sloja asfalta čak i prije nego što je tramvajski promet pušten u funkciju, pa osim dodatnog obveznog ponavljanja radova, moglo bi biti posla i za europske istražitelje. 


Zlatko Dernaj